Ακούτε τους ανθρώπους της επιχείρησής σας;

Ήρθε η ώρα να λάβετε σημαντικές αποφάσεις για την πορεία, εξέλιξη κι ανάπτυξη της επιχείρησής σας. Πώς το υλοποιείτε αυτό στην πράξη;

Έστω ότι δεν δίνετε καμία απολύτως σημασία στους πελάτες σας. Αν και είναι πολυτιμότατο εργαλείο με βάση τις καλές πρακτικές των επιχειρήσεων διεθνώς, ωστόσο υπάρχουν ακόμη πολλοί εξαιρετικά «ανοιχτόμυαλοι» επιχειρηματίες που δεν επιθυμούν να αξιοποιούν το πολύτιμο feedback που τους δίνουν όλοι οι πελάτες τους. («Δεν σας θέμε στο μαγαζί μας, βρε αδερφέ, γιατί δεν είστε του «επιπέδου» μας! Να φύγετε να πάτε αλλού!) Πολλοί «άνθρωποι των σπηλαίων» εξακολουθούν να ζουν ανάμεσά μας άλλωστε και κανείς μα κανείς δεν δικαιούται να αποθαρρύνει την «πολιτισμική» εξέλιξή τους με το δικό τους «γρήγορο» ρυθμό. Αυτοί είναι συνήθως και τα λεγόμενα μεμονωμένα «βαρίδια» μέσα στο «μαγαζί» σας… Και αυτό είναι ΟΚ.

Τίθεται λοιπόν το αμέσως επόμενο ουσιαστικό ερώτημα. Τουλάχιστον τους «δικούς» σας ανθρώπους της επιχείρησής σας τους ακούτε; Τους ανθρώπους που εργάζονται κοπιαστικά νυχθημερόν και «τρέχουν» την επιχείρησή σας;! Γιατί;

Μα συνήθως μία οποιαδήποτε επιχειρηματική κίνηση που θέλετε να κάνετε θα αλλάξει σημαντικά τον τρόπο λειτουργίας της επηρεάζοντας καθοριστικά τις συνθήκες εργασίας τους. Συνεπώς θα χρειαστείτε οπωσδήποτε την αμέριστη υποστήριξη, τη συνεργασία και την ενθουσιώδη συμμετοχή τους σε μία τέτοια αναπροσαρμογή, ώστε να υλοποιηθεί επιτυχώς. Επειδή λοιπόν είναι εκείνοι που έρχονται καθημερινά σε άμεση επαφή με τους πελάτες που εσείς επιλέξατε κι επιθυμείτε (target group), θεωρητικά (η πράξη απέδειξε ότι συνήθως και πρακτικά) μπορούν να σκιαγραφήσουν ικανοποιητικά το καταναλωτικό προφίλ τους και να σας ενημερώσουν πλέον αξιόπιστα για τις όποιες επιθυμίες και προτιμήσεις τους σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρετε.

Καλέστε τους λοιπόν όλους μαζί κι ενθαρρύνετέ τους να εκφράσουν ανοιχτά σε μία συγκέντρωση προσωπικού τις ιδέες και απόψεις τους πάνω σε κρίσιμα, πρακτικά για εσάς ερωτήματα, που θα τους θέσετε. Ακούστε με προσοχή τι έχουν να σας πουν χωρίς να τους διακόψετε και να τους κριτικάρετε αρνητικά, και ιδιαίτερα πως επιχειρηματολογούν για τις απόψεις που έχουν διαμορφώσει. Ποια πρακτικά προβλήματα στη λειτουργία της επιχείρησης έχουν εντοπίσει; Ποιες ιδέες αποτελεσματικότερης διαχείρισης και διεκπεραίωσης της δουλειάς τους έχουν ενδεχομένως σκεφτεί;

Δεν είναι απαραίτητο να ακολουθήσετε κατά γράμμα τις προτάσεις που θα προκύψουν από το ομαδικό brain storming. Μπορείτε κάλλιστα να τις απορρίψετε, αν δεν έχουν πρακτική εφαρμογή για λόγους που οι ίδιοι δεν είναι σε θέση να γνωρίζουν. Σίγουρα όμως θα έχετε μία πάρα πολύ χρήσιμη και ξεκάθαρη εικόνα της συναλλαγής τους με τους πελάτες σας. Αυτή η ενημέρωση θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε καλύτερα τις ανάγκες του επιθυμητού για εσάς πελατολογίου και να αποφασίσετε στη συνέχεια ποιες επιχειρηματικές ιδέες σας ανταποκρίνονται καλύτερα σε αυτές.

ΣΑΠΦΩ Χ. ΣΑΚΚΗ

Πείτε μας τη γνώμη σας
9Τέλειο0Καλό0Αστείο0Wow0Λυπηρό0Κακό

0 Σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.