Οι Millennials λοιπόν (ή αλλιώς Generation Y) είμαστε η γενιά, στην οποία ανήκουν όσοι γεννήθηκαν μεταξύ του 1980 και του 2000. Είμαστε εθισμένοι στην τεχνολογία, παντρευόμαστε σε μεγάλη σχετικά ηλικία σε σχέση με τις παλαιότερες γενιές, ενώ καλoύμαστε να διαχειριστούμε και να προσαρμοστούμε σε ένα διεθνές οικονομικό και πολιτικό σκηνικό επηρεασμένο από τις επιπτώσεις της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης του 2008 και πλέον και της πανδημίας του Covid από τα τέλη του 2019.

Σύμφωνα με έρευνες παραμένουμε περισσότερο χρόνο κάτω από την οικογενειακή στέγη ζώντας μαζί με τους γονείς μας, πριν αποφασίσουμε να αναλάβουμε από κοινού την ευθύνη μίας συμβίωσης με το έτερο ήμισυ. Αποταμιεύουμε ελάχιστα στο «κομπόδεμα» για το μέλλον, ενώ επιδιώκουμε περισσότερο την απόλαυση καταναλωτικών εμπειριών σε αντίθεση με την απόκτηση υλικών αγαθών. Οι δαπάνες μας αφορούν κατά βάση σε ταξίδια, ψυχαγωγία, τεχνολογία, διαδικτυακό στοιχηματισμό, social media, συνδρομητική τηλεόραση, γαστρονομικές εμπειρίες, αεροπορικές εταιρείες κι εκμίσθωση καταλυμάτων τύπου airbnb, bed&breakfast, κλπ, πλατφόρμες ψηφιακής διανομής και αναπαραγωγής βίντεο με μουσική, συνεντεύξεις, κλπ. Κάνουμε αγορές κατά βάση μέσω του διαδικτύου και το επιλέγουμε συστηματικά για την ενημέρωση και τη διασκέδασή μας.

Ήδη η παγκόσμια οικονομία και οι διεθνείς αγορές έχουν αρχίσει να προσαρμόζονται στις ανάγκες κι επιθυμίες της γενιάς μας, ώστε να αντλήσουν την αγοραστική μας δύναμη. Ο «εθισμός» μας στο διαδίκτυο οδήγησε τις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν υψηλής ποιότητας online αγοραστικές εμπειρίες, κατάλληλες για κάθε mobile συσκευή, να ανεβάσουν ποιοτικό και πολύτιμο περιεχόμενο (content marketing) και να προσφέρουν ευκαιρίες για social sharing, καθότι είμαστε μία γενιά που επιζητούμε όσο καμία άλλη τη γνώμη του κύκλου μας. Καταγράφουν επίσης και μελετούν τα σχόλιά μας, ενθαρρύνουν την ψηφιακή αλληλεπίδραση κι επικοινωνία μαζί μας, προσλαμβάνουν αυτούς που είναι ιδιαίτερα ενεργοί σε κάποιο από τα social media (influencers), «ανεβάζουν» ενδιαφέροντα videos (καθώς αφιερώνουμε πολύ χρόνο παρακολουθώντας online πηγές ενημέρωσης), ενώ έχουν φροντίσει να ανοίξουν λογαριασμό σε διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που είναι ιδιαίτερα δημοφιλή ανάμεσά μας.

Κατά συνέπεια επιχειρηματικοί κλάδοι όπως π.χ. αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, ψηφιακές εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης κι επικοινωνίας αναπτύσσονται ταχύτατα τα τελευταία χρόνια σε αντίθεση με πιο παραδοσιακούς κλάδους, όπως π.χ. αυτοκινητοβιομηχανίες, κατασκευαστές ηλεκτρικών ειδών ή καταναλωτικών αγαθών πολυτελείας π.χ. πανάκριβες τσάντες.

Οι Millennials είμαστε από τις πλέον μορφωμένες γενιές που έχουν υπάρξει μέχρι σήμερα, με αβέβαιο ωστόσο επαγγελματικό μέλλον και με το βάρος αποπληρωμής του χρέους από σπουδαστικά δάνεια στους ώμους μας αμέσως από το ξεκίνημα της όποιας καριέρας μας. Πολλοί εξ ημών παραμένουμε μακροχρόνια εκτός της αγοράς εργασίας ή στην καλύτερη περίπτωση υποαπασχολούμαστε, ενώ αρκετοί έχουμε μεταναστεύσει οριστικά σε άλλες, πιο ανεπτυγμένες οικονομικά χώρες μακριά από την οικογενειακή μας εστία, σε αναζήτηση καλύτερης επαγγελματικής διεξόδου.

Επίσης χαρακτηριζόμαστε ως «η γενιά του εγώ». Μελέτες έχουν καταδείξει ότι σε μεγάλο ποσοστό μας είμαστε εγωκεντρικά άτομα, που δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στη φήμη και την εικόνα μας, και πολύ λιγότερο στην ομαδικότητα και στο «εμείς». Επομένως είναι εξαιρετικά σπάνιο φαινόμενο να εντοπίσεις millennial αληθινό team-player, κι αν τον βρεις, κράτα τον γερά να μη σου φύγει από πολύτιμος συνεργάτης! Κατά τα άλλα ζούμε στην πλειοψηφία μας μέσα από τον κόσμο των social media και του Photoshop, ενώ δεν μπορούμε να αποχωριστούμε με τίποτα το κινητό μας τηλέφωνο (έχουμε κυριολεκτικά εξάρτηση από αυτό), καθώς η πλειοψηφία των δραστηριοτήτων μας οργανώνεται και εκτελείται μέσω αυτού.

Θεωρώ τέλος ότι στο χέρι μας είναι να διορθώσουμε τα «κακώς κείμενα» της γενιάς μας αναδεικνύοντας παράλληλα όλα τα θετικά και παραγωγικά μας στοιχεία.

 

ΣΑΠΦΩ Χ. ΣΑΚΚΗ

Πείτε μας τη γνώμη σας
7Τέλειο0Καλό0Αστείο0Wow0Λυπηρό1Κακό

0 Σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.