Χρόνο με τον χρόνο παρατηρούμε όλο και περισσότερες ξενόφερτες εμπορικές «εορτές» να εδραιώνονται και στην χώρα μας. Εορτές που όχι μόνο μέχρι σήμερα μας ήταν άγνωστες, αλλά ίσως μας ήταν και παντελώς αδιάφορες. Και λέω αδιάφορες γιατί ο εμπορικός κόσμος στο παρελθόν δεν περίμενε αυτή τη «μαύρη» μέρα της Παρασκευής για να τονώσει τον τζίρο του. Ούτε χρειαζόταν διάφορα τρικάκια για να μπορέσει να κάνει τον πελάτη να αγοράσει.

Δυστυχώς μετά από την παρατεταμένη οικονομική δυσπραγία που έχει ρημάξει την χώρα και τούτη την κατάρα της πανδημίας που ήρθε να προστεθεί σαν κερασάκι στην τούρτα, το λιανεμπόριο βαδίζει πλέον σε αχαρτογράφητα νερά προσπαθώντας με απελπισμένες, σπασμωδικές κινήσεις πλέον να κάνει τους τζίρους που θα του επιτρέψουν να επιβιώσει μέσα στην οικονομική λαίλαπα. Εκπτωτικές ημέρες που τείνουν να γίνουν εβδομάδες συν καμία εβδομάδα ακόμα για διαφήμιση, εκπτώσεις φαντάσματα και δωρεάν υπηρεσίες που παλαιότερα ήταν όλα τους αυτονόητα για να αγοράσει κανείς, χρησιμοποιούνται σήμερα ως «κολπάκια» και μάλιστα παρουσιάζονται ως εξτρά παροχές υπηρεσίας με σημαντική οικονομική αξία και καλά, για να δελεάσουν τον πελάτη να βάλει το χέρι στην τσέπη.

Το ζήτημα όμως δεν είναι πλέον ο μαρκετίστικος ανταγωνισμός και ποια «κόλπα» θα χρησιμοποιηθούν για να προσελκύσουν τον πελάτη. Το φλέγον ζήτημα είναι η οικονομική ανέχεια, στην οποία έχουν οδηγήσει το καταναλωτικό κοινό που με την σειρά του έχει γίνει πλέον πολύ επιλεκτικό ως προς το τι ψωνίζει.

Σύμφωνα λοιπόν με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η φετινή «μαύρη Παρασκευή» ήταν μια έκπληξη για το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς χτύπησε ρεκόρ πωλήσεων σε σχέση με την περσινή χρονιά. Σε αυτό το ρεκόρ βέβαια συνετέλεσε το γεγονός ότι πέρυσι δεν είχαμε περιορισμούς στις μετακινήσεις, ούτε τις ειδικές συνθήκες που μας επιβάλλει η πανδημία. Επίσης αυτό που θα πρέπει να μας προβληματίσει είναι ότι ο κυριότερος τζίρος σε ηλεκτρονικές αγορές έγινε σε διαδικτυακά σούπερ μάρκετ με άνοδο 319% και στα διαδικτυακά φαρμακεία με άνοδο 109% πάντα συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Έκπληξη επίσης αποτελούν και οι κατηγορίες προϊόντων που κέρδισαν τους καταναλωτές: ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες, πάνες μωρών, αλκοολούχα ποτά, είδη κουζίνας και φυσικά καλλυντικά.

Με απλά λόγια οι καταναλωτές στράφηκαν στα απολύτως απαραίτητα, καθώς η οικονομική δυσπραγία δεν αφήνει πολλά περιθώρια για τις ατασθαλίες του παρελθόντος. Έτσι σούπερ μάρκετ και φαρμακεία χόρεψαν στον ρυθμό της «μαύρης Παρασκευής» χωρίς να είναι οι παραδοσιακοί πρωταγωνιστές της και εξαιτίας της συγκυρίας μπήκαν στον χορό απ’ το παράθυρο.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Μ. ΠΕΤΣΑΣ

Πείτε μας τη γνώμη σας
3Τέλειο0Καλό0Αστείο0Wow0Λυπηρό0Κακό

0 Σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.