Καταναλωτικές «επιδημίες» στον καιρό της …πανδημίας!

Τί ψωνίζει αλήθεια πρωτίστως το αγοραστικό κοινό κατά τη διάρκεια αυτής της τόσο δύσκολης οικονομικά και πρωτόγνωρης ψυχολογικά περιόδου που διανύουμε; Ο οικονομικός προϋπολογισμός είναι περιορισμένος. Η διατήρηση της εργασιακής απασχόλησης ως επί το πλείστον άγνωστης διάρκειας και αβέβαιη. Τα κυλιόμενα lockdown και οι ανάγκες ωστόσο παραμένουν εξίσου πιεστικά. Για αυτό όλοι μας, στην προσπάθειά μας να τα «βγάλουμε πέρα», πρέπει να επιλέγουμε πολύ προσεκτικά που επενδύουμε τις ακόμη πιο περιορισμένες μας πλέον αποδοχές ως συνδυαστική απόρροια της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και της πανδημίας.

Ας παρατηρήσω για παράδειγμα κι ας καταγράψω τις προσωπικές μου επιλογές ως καταναλώτριας από το ξέσπασμα της πανδημίας έως σήμερα. Έτσι θα εξηγήσω πρακτικά τη γνώμη που έχω σχηματίσει για τις νέες διαμορφούμενες καταναλωτικές τάσεις και συνήθειες του target group, στο οποίο εντάσσομαι.

Είμαι μία νέα γυναίκα μεταξύ 30-40 ετών, με πανεπιστημιακή εκπαίδευση επιπέδου μεταπτυχιακών σπουδών και γνώση ξένων γλωσσών – ως κοσμοπολίτισσα θα με χαρακτήριζα- που συγκατοικώ με τον σύντροφό μου, αγαπώ την καλή ζωή, ενώ δεν έχω ακόμη γονεϊκές υποχρεώσεις. Εργάζομαι δε ως ελεύθερη επαγγελματίας στις οικογενειακές μας επιχειρήσεις. Θα έλεγα λοιπόν ότι σε επίπεδο ιεράρχισης δαπανών ξοδεύω κατά προτεραιότητα χρήματα στους παρακάτω τομείς:

  • Στο ποιοτικό φαγητό (βιoλογικά και οργανικής προέλευσης τρόφιμα, delicatessen προϊόντα & προτεινόμενα εστιατόρια)
  • Στα προϊόντα ατομικής υγιεινής μου, φαρμακευτικά σκευάσματα και λοιπά καλλυντικά είδη
  • Στην άθληση (υπηρεσίες γυμναστηρίου, αθλητικά είδη)
  • Σε έξοδα μετακινήσεων και συντήρησης ΙΧ αυτοκινήτου
  • Σε σεμινάρια κατάρτισης κι επιμορφωτικά βιβλία
  • Σε προϊόντα τεχνολογίας, που οργανώνουν και διευκολύνουν την καθημερινότητά μου
  • Σε υπηρεσίες αναβάθμισης της οικίας και της εργασιακής στέγης

Κυρίως επιλέγω value-for-money προϊόντα και υπηρεσίες. Όχι απαραίτητα την πιο οικονομική λύση. Κριτήριά μου είναι πάντα η καλή ποιότητα και η προοπτική μακροχρόνιας χρήσης τους, έπειτα από μία εκτενή κι ενδελεχή έρευνα αγοράς. Συμπερασματικά και θεωρώντας ότι είμαι ένα αρκετά αντιπροσωπευτικό δείγμα του σύγχρονου ψαγμένου καταναλωτή που προσαρμόζει τη συμπεριφορά του στα δεδομένα της εποχής του, θεωρώ ότι έτσι περίπου ψωνίζει ο κόσμος σήμερα.

 

ΣΑΠΦΩ Χ. ΣΑΚΚΗ

Πείτε μας τη γνώμη σας
4Τέλειο1Καλό0Αστείο0Wow0Λυπηρό0Κακό

0 Σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.