Ναι στις εξαγωγές, αλλά μόνο για τους σωστούς λόγους!

Κάθε επιχείρηση οφείλει κατά τη γνώμη μου να εξετάζει ρεαλιστικά τα κίνητρά της, πριν αποφασίσει να αναπτύξει ιδία εξαγωγική δραστηριότητα. Υποστηρίζω ότι δεν πρέπει να το πράξει αβασάνιστα απλά και μόνο για να «αντιγράψει» τον ανταγωνισμό, γιατί αυτό μπορεί εύκολα να εξελιχθεί σε οικονομική πανωλεθρία με ανεξέλεγκτες συνέπειες για τη βιωσιμότητά της.

Επομένως ενδεικτικά αναφέρω ακολούθως ορισμένα ουσιαστικά εξαγωγικά κίνητρα που οφείλει κάθε επίδοξος εξαγωγέας να αξιολογήσει ενδελεχώς εκ των προτέρων:

 

  • Η πιθανή αύξηση των πωλήσεων και άρα της κερδοφορίας της επιχείρησης θα επιτευχθεί ακριβώς λόγω της ταυτόχρονης διεύρυνσης του πελατολογίου με το «άνοιγμα» σε νέες αγορές δραστηριοποίησης. θα έχει επιτύχει να μειώσει σημαντικά το κόστος παραγωγής ανά τεμάχιο παραγώμενου προϊόντος, γεγονός που καθιστά το προϊόν αυτομάτως πιο ανταγωνιστικό από πριν εφόσον θα ρίξει την τιμή διάθεσής του.
  • Κάθε επιχείρηση πραγματοποιεί ούτως ή άλλως υψηλές δαπάνες για διαφήμιση, διοικητικό και παραγωγικό προσωπικό, έρευνα και ανάπτυξη κ.ο.κ. Επομένως είναι μία πολύ έξυπνη κίνηση να αξιοποιήσει τους ήδη υφιστάμενους παραγωγικούς της πόρους για την εξαγωγική της δραστηριότητα κι έτσι να επιτύχει γρηγορότερη απόσβεση αυτών.
  • Η βελτίωση της ποιότητας του προϊόντος πρέπει να προηγηθεί ώστε να μπορέσει να επισκιάσει με την καλή του φήμη άλλα παρόμοια και να «σταθεί» στη διεθνή αγορά, όπου επικρατούν απαιτητικότερες συνθήκες ανταγωνισμού συγκριτικά με την εγχώρια.
  • Η διασπορά του επιχειρηματικού κινδύνου σημαίνει πρακτικά ότι η οικονομική δραστηριοποίηση μίας επιχείρησης σε περισσότερες της μίας γεωγραφικές περιοχές, της επιτρέπει να μην επηρεάζεται καθοριστικά η βιωσιμότητά της από την οικονομική ή πολιτική αστάθεια που ταλανίζει μία μεμονωμένη αγορά, ακριβώς γιατί διαθέτει περισσότερες βάσεις ανάπτυξης. Έτσι επιτυγχάνει ευκολότερα και γρηγορότερα να ανακάμπτει, να περιορίζει δραστικά και να αντισταθμίζει τη ζημία που τυχόν υφίσταται παροδικά λόγω αρνητικών συγκυριών σε μία εξ’ αυτών.
  • Η αναζήτηση πληρέστερης κι εξειδικευμένης πληροφόρησης για την νέα αγορά, στην οποία επιθυμεί να εισέλθει.
  • Η περεταίρω ενίσχυση της εικόνας, η επαύξηση της φήμης και το κύρος που θα αποκτήσει μια επιχείρηση στα μάτια των πελατών της στην εγχώρια αγορά, από την προβολή μίας εξίσου επιτυχημένης οικονομικής δραστηριότητας στο εξωτερικό.

 

ΣΑΠΦΩ Χ. ΣΑΚΚΗ

Πείτε μας τη γνώμη σας
2Τέλειο0Καλό0Αστείο0Wow0Λυπηρό0Κακό

0 Σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.