Στο άμεσο μέλλον θα κυκλοφορούν αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Μέχρι τότε και σιγά σιγά ο μελλοντικός οδηγός-καταναλωτής ενημερώνεται κι εξοικειώνεται με την ιδέα και προετοιμάζεται να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη, γιατί προς το παρόν αντικειμενικά είναι μία σημαντική δαπάνη η απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Πέραν αυτού ο υποψήφιος οδηγός  θα πρέπει να εντοπίζει εγκαίρως σταθμό ηλεκτρικής φόρτισης για το όχημά του. Και η αλήθεια είναι ότι προσωρινά δεν μας παίρνει να απομακρυνθούμε και πάρα πολύ από το βασικό δίκτυο των εθνικών αυτοκινητοδρόμων. Άρα προς το παρόν με φειδώ οι ανέμελες εξορμήσεις στην άγρια φύση, γιατί δυστυχώς… κανένα power bank δεν μπορεί να σώσει την κατάσταση και να μας προσφέρει περισσότερη αυτονομία κίνησης! Αν λοιπόν δεν τα υπολογίσουμε εξ αρχής καλά τα πράγματα και ξεφύγουμε στα χιλιόμετρα μετακίνησης ή πατάμε το γκαζάκι λίγο παραπάνω απ’ όσο προβλέπεται, ας προετοιμαστούμε να διανυκτερεύουμε στο υπαίθριο ξενοδοχείο «τ’ αστέρια»… αν δεν μας φάνε τίποτα λυκόπουλα στο μεσοδιάστημα και μέχρι να έρθουν από τον πολιτισμό να μας φορτίσουν τη μπαταρία του οχήματος και να μας περιμαζέψουν!

Ωστόσο, πριν μπούμε καν στη διαδικασία να εκπονήσουμε ολόκληρη οικονομοτεχνική μελέτη για το πώς θα επιτύχουμε τις βέλτιστες επιδόσεις κι αποδόσεις με το ηλεκτρικό μας αυτοκινητάκι, ας συλλογιστούμε καταρχάς από που θα το αποκτήσουμε, μιας και το τίμημα είναι διόλου ευκαταφρόνητο. Ιδού επομένως το κρίσιμο ερώτημα:

Made in EU ή made in China?!

Αυτή τη χρονική στιγμή τα εισαγόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκ Κίνας είναι οικονομικότερα για αγορά, γιατί οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επιδοτούνται από την κινέζικη κυβέρνηση κι έτσι μπορούν να τα εξάγουν σε ανταγωνιστικότερες τιμές έναντι των ευρωπαϊκών. Σαν αποτέλεσμα αυτού οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν μία κρίσιμη πρόκληση στα πλαίσια του ελεύθερου ανταγωνισμού σε μία παγκοσμιοποιημένη αγορά και αν συνεχιστεί αυτή η πρακτική ίσως μελλοντικά να αντιμετωπίσουν και θέμα βιωσιμότητας. Αν δεν ληφθεί κάποιο μέτρο άμεσα, πώς θα καταφέρουν να διαθέσουν τα ευρωπαϊκά σε ανταγωνιστικότερες τιμές έναντι των εισαγόμενων κινέζικων;

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει πάρα πολύ σοβαρά το ζήτημα να θέσει δασμούς εισαγωγής στα κινέζικα αυτοκίνητα, ώστε να προστατεύσει τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εξισορροπώντας έτσι αυτή την συνθήκη των επιδοτούμενων από την Κίνα, που εγείρει έντονο προβληματισμό, καθώς προσομοιάζει με πρακτική αθέμιτου ανταγωνισμού.

Αναμένονται σοβαρές εξελίξεις που σίγουρα θα επανακαθορίσουν τις τιμές διάθεσης των ηλεκτρικών οχημάτων, ευρωπαϊκής και κινέζικης παραγωγής, και θα επηρεάσουν καθοριστικά την καταναλωτική κίνηση.

 

ΣΑΠΦΩ Χ. ΣΑΚΚΗ

 

Πηγή

https://gr.euronews.com/my-europe/2023/09/25/commission-pros-pekino-den-anexomaste-anisorropia-sto-emborio

https://www.acea.auto/fact/fact-sheet-eu-china-vehicle-trade/

Πείτε μας τη γνώμη σας
3Τέλειο2Καλό1Αστείο0Wow1Λυπηρό0Κακό

0 Σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.